CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 7, 2011

Sanggupkah kita???

mlm ni tetiba je aku merajinkan diri membaca metro online..
ada satu tajuk yang menarik aku untuk berblogging mlm ni..



sedih aku tengok tangisan mak cik dalam gambar ni..
memandangkan ni bulan puasa dan aidilfitri bakal menjelang x lama lg..
aku terfikir macam mana la mak cik ni nk sambut raya tahun ni??
isu2 macam ni selalu timbul..
anak yang buang ibu bapa sendiri....
sanggupkah kita buang mak bapak kita sendiri??
kalo tanya aku definitely jawapan aku NO!!
tapi ini hakikat..
walaupun pahit kita kena telan juga bahawa masyarakat hari ini bersifat macam binatang..
rasanya lebih teruk dari perangai binatang kot...
ibu yang mengandungkan kita selama 9 bulan kita buang..
bapa yang penat mencari duit untuk membeli susu kita semasa kecil dahulu, kita tinggalkan di stesen2 bas..
ibu bapa kita tak pernah mengeluh pon menjaga kita sampai kita dewasa dan menjadi seorang graduan TP
kita sanggup buang mereka dr kehidupan kita di kala hari tua mereka
hanya kerana kita merasakan mereka tidak lebih dari beban hidup kita..
sampainya hati kita??layakkah kita memperlakukan mereka begitu???
lupakah kita tanpa mereka wujudkah kita di dunia ini???
tidak takutkah kita jika suatu hari nanti anak2 kita akan memperlakukan kita seperti mana
kita lakukan kepada ibu bapa kita??
tolonglah jadi manusia yang penuh perasaan kasih sayang..
jika kita boleh beri kasih sayang kepada kekasih kita
why not our parents..
love them more than ur boyfriend or girlfriends because
we cannot replace our parents with any single thing in this world.

ya allah,
jauhkanlah aku dari menjadi manusia yang kejam dan tidak berhati perut...
jadikanlah aku manusia yang tahu menghargai dan mengenang jasa ibu bapaku...
amin2...


No comments:

Post a Comment