CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 15, 2011

PANTUN..


kira-kira apa yang mahu hamba kongsikan ya disini??
setelah hamba kira-kira ini jawabnya..haha..
ayat klasik la plak kn..
bukan apa hamba masih terpengaruh dengan pertandingan pantun 2011...
semalam hamba melihat pertandingan akhir pantun antara IPTA 2011...
Universiti Malaya vs. Universiti Islam Antarabangsa..
setelah berentap 3 pusingan akhirnya UM menjadi juara pertandingan..

aku suka tengok diorang berbalas2 pantun..
sorang jual sorang lagi beli..
dalam masa yg singkat x sampai 1 minit diorang boleh jawab pantun..
memang mengagumkan..
kalau aku yang masuk pertandingan tu confirm kalah..haha..
 peserta2 pantun tu bukannya asal dari bidang sastera ke ape ke...
but dari bidang undang2, lg ape ntah yg penting bukan sastera la...
hebat kn??

memang aku salute la...
bukan senang nk tengok anak muda zaman sekarang yg pandai berpantun..
kalo pantun mengarut tu banyak la..
hehe...(termasuk la aku kot)
kalo la xde pertandingan mcm ni confirm pantun akan hilang di telan arus kemodenan..
faham2 je la generasi kita sekarang ni...hehe..(termasuklah aku...)
lebih byk mengagungkan budaya luar dari budaya kita sendiri..
betul x kawan2??haha..


No comments:

Post a Comment